• کرج

سنگ اسلب

سنگ اسلب چیست؟

در انگلیسی اسلب به معنای ورق، قطعه یا برگه است. در واقع اسلب به نوعی از برش سنگ گفته می شود و سنگ اسلب، یک سنگ یک تیکه است که در ابعاد بزرگ برش میخورد. این سنگ‌ها معمولا دارای  ابعادی بزرگ‌تر از ۸۰ سانتی‌متر هستند و ضخامت‌ آن ها نیز متغیر است. شاید برای شما جالب باشد  بدانید که هر سنگی این قابلیت را دارد به صورت اسلب فرآوری بشود.

 

ویژگی‌ها، مزایا و معایب سنگ اسلب

۱) زیبایی: سنگ اسلب به خاطر ابعاد بزرگ، طرح‌های متنوع و طرح‌های بوک‌مچ و فورمچ، جزء سنگ‌های زیبا محسوب می شود.

۲) کاهش هدر رفت سنگ: این سنگ‌ها چون برش کمتری میخورند، هدررفت کمتری هم دارند.

۳) هزینه تولید بالا: سنگ اسلب به خاطر شرایط سخت تولید و هزینه‌بر، جزء سنگ های گران قیمت محسوب میشود.

۴) نصب آسان: به خاطر ابعاد بزرگ و چسبندگی خوب، این سنگ‌ها به آسانی نصب میشوند.

۵) استحکام بالا: اکثر سنگ‌های اسلب، طبیعی هستند و به همین خاطر در برابر فشار، ضربه و آب و هوا مقاوم هستند.

 

انواع سنگ اسلب

 اکثر سنگ‌هایی که اسم آنها به گوش شما خورده است مانند مرمر،مرمریت، تراورتن،چینی،گرانیت و…میتوانند به صورت اسلب تولید شوند. این یکی از مزیت‌های شگفت انگیز این روش است؛ از هر سنگی که دلخواه و موردنیاز شما باشد ، در ابعاد بزرگ با روش اسلب تهیه می شود .

سنگ اسلب مرمر

این سنگ گران ترین جنس سنگ اسلب ساختمانی می باشد و با زیبایی خیره کننده خود و خاصیت عبور نور از بافت شفاف آن بی رقیب است. موارد مصرف آن میتواند در کف،دیوار و رویه میز باشد.

سنگ اسلب مرمریت

سنگ مرمریت به واسطه خطوط زیبا،رنگ و طرحهای متنوع، جلوه بسیار زیبایی خلق میکند که میتوان در کف و دیوار بنا از آن بهره برد. از پرفروشترین انواع مرمریت میتوان به مرمریت لاشتر، انواع دهبید، پرشین سیلک و گلدن بلک اشاره کرد.

سنگ اسلب تراورتن

این سنگ دارای تنالیته رنگی گرم است. با ویژگی هایی نظیر وزن کمتر، چسبندگی بالاتر و همچنین طرح های غالبا موج دار که در آن جلوه سنتی و روستایی دیده می شود. کاربرد این سنگ بیشتر در دیوارها و نماهای داخلی می باشد .

سنگ اسلب چینی

این سنگ ها با نام سنگ های کریستال نیز شناخته می شوند سنگ های آهکی یا دولومیتی هستند که در اثر عوامل درونی متبلور شده اند و در دسته ی سنگ های دگرگونی قرار دارند. سنگ چینی گزینه ای بسیار مناسب برای اسلب ها بر روی دیوار – کف – رویه کابینت – رویه میز جلو مبلی و میز ناهار خوری هستند. ویژگی هایی نظیر رنگ روشن، جذب آب پایین، خطوط منحصر بفرد و مقاومت مناسب باعث شده است تا از این سنگ روشن استفاده فراوان در قالب سنگ اسلب شود.

سنگ اسلب گرانیت

مقاومت بسیار بالای اسلب گرانیت ویژگی اصلی آن است. سنگ های گرانیت ایران به جز خانواده گرانیت بیرجند بدون طرح و تقریبا یکپارچه هستند.

کاربرد سنگ اسلب

۱) آشپزخانه 

۲)حمام و سرویس بهداشتی

۳)پذیرایی

۴)دکوراسیون داخلی